שאלות ותשובות - ביטוח רכב

עפ"י הוראות החוק אסור לבעל רכב להשתמש ברכב, או לאפשר לאדם אחר להשתמש ברכב, ללא קיומו של ביטוח חובה בתוקף .

הפוליסה לביטוח חובה הינה סטנדרטית. ההבדל העיקרי בין חברות ביטוח הוא במחיר (פרמיה שנתית) ובתנאי התשלום.

לא. באפשרותך לרכוש כל פוליסה – חובה, מקיף או צד שלישי – בחברת ביטוח אחרת, אך בדרך כלל נוח יותר לנהל את כל ביטוחי הרכב בחברה אחת. אך הוא משתנה מחברה לחברה בהתאם לפרמטרים כמו נתוני הנהגים ברכב (גיל הנהגים, עבר ביטוחי וכו') ונתוני הרכב עצמו (סוג הרכב, נפח מנוע, אמצעי מיגון וכו').

ביטוח צד שלישי מכסה אותך כאשר אתה גורם נזק עם רכבך לעצם אחר (רכב, עמוד חשמל וכדומה). הביטוח מומלץ לרכישה במקרה שערכו הכספי של רכבך הוא יחסית נמוך. במקרה של נזק, ביטוח כזה לא יזכה אותך על הנזק לרכבך, אך יזכה על הנזק בעצם הנפגע.

השתתפות עצמית היא הסכום הראשוני אותו משלם המבוטח בכל נזק המוגש כתביעה לפוליסה.

כן בהחלט. שירותי הגרירה יגיעו לכל מקום בו בארץ ויובילו את רכבך לכל מקום שתבקש: למוסך המטפל, חנייה ליד הבית וכו'.

בכל שינוי בפרטים האישיים או בכיסויים הביטוחיים יש לפנות לסוכן הביטוח.

ביטוח מקיף הוא הביטוח המקיף ביותר שתוכלו לרכוש עבור הרכב שלכם מכיוון שהוא כולל כיסוי לנזקים שעלולים להיגרם לרכבכם וכן נזקים לרכב אחר בעת תאונה ומכאן גם עלותו השנתית הגבוהה יחסית לעומת ביטוח צד ג' שמקנה הגנה רק מפני הנזק שנגרם לצד השלישי. בעלי רכבים שהשווי הכספי שלהם נמוך מ-15,000 שקלים יעדיפו בדרך כלל לבטח רק מפני פגיעות צד ג', אך כמובן שהכול תלוי ברגישות של כל בעל רכב לסיכונים.

ביטוח רכב לנהג חדש יהיה בדרך כלל יקר יותר מהממוצע מכיוון שהסטטיסטיקה מוכיחה שכשמדובר בביטוח רכב הניסיון משחק תפקיד מרכזי – לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהגים צעירים מעורבים לכ-20% מכלל תאונות הדרכים בישראל, על אף שהם מהווים כ-15% בלבד מסך אוכלוסיית הנהגים הכללית.